Shirley Bassey 
Where Do I Begin (Love Story)
Where do I begin ? 
我該從哪裡開始呢?
To tell the story of how great a love can be, 
訴說這個何等偉大的愛情故事
The sweet love story that is older than the sea,
這甜美愛的故事直到海枯
The simple truth about the love she brings to me,
有關她帶給我的愛這單純的事實 
Where do I start ? 
從何開始呢?

With her first hello! 
從第一聲招呼開始
She gave a meaning to this empty world of mine, 
她讓我這空虛的世界有了意義
There'd never be another love, another time, 
從未有其他的愛,其他的時空
She came into my life and made the living fine,
像她進入我的生活使得我的生命更好 
She fills my heart . . . 
她填滿我的心

She fills my heart with very special things, 
她用最特別的事物填滿我的心
With angels' songs , with wild imaginings,
用天使般的歌,狂野的想像 
She fills my soul with so much love,
她用滿溢的愛填滿我的靈魂 
That anywhere I go, I'm never lonely, 
不論我去哪裡,我從不孤獨
With her along, who could be lonely ?
與她一起,誰會孤獨? 
I reach for her hand, it's always there . . . 
我探尋她的手,她總會在那裡…..

How long does it last ? 
那會延續到何時?
Can love be measured by the hours in a day ? 
愛可以算成一天的幾個鐘頭?
I have no answers now, but this much I can say,
我無法解答,但我可以說
I know I'll need her 'till the stars all burn away
我知道我需要她直到所有星辰燃燒毀滅 
And she'll be there . . . 
而她仍然在這裡
She'll be there . . .
她仍然在這裡


妙麗喜歡的是她的唱腔
還有音樂營造出來淡淡的哀愁
不知道為什麼我想到歌劇魅影ㄟ.....
總是喜歡哀傷的音樂 那種唱到心坎裡的聲調
實在讓我無法抗拒

arrow
arrow
    全站熱搜

    ladygin 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()